مقالات

نکات مهم خرید درب ضد آب سرویس بهداشتی

خرید درب ضد آب سرویس بهداشتی

درب ضد آب سرویس بهداشتی به علت با‌کیفیت بودن ماندگاری و طول عمر بالایی دارد. هنگام خرید درب ضد آب بهتر است با بررسی نکات مختلف مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. بهترین درب‌های ضد آب سرویس بهداشتی  دارای عایق مناسب، روکش قوی و طرح‌های جذابی هستند؛ همچنین در برابر حشرات و ضربات مختلف مقاوم می‌باشند. این درب‌ها در انواع ای بی سی، پی وی سی و پلی وود تولید می‌شوند که هر کدام کیفیت، طرح و قیمت متفاوتی دارند. شیوه‌ی نگهداری درب ضد آب در طول عمر آن تأثیر دارد. این درب‌ها نباید به طور مرتب شستشو داده شوند. همچنین از آسیب ضربات و وسایل تیز باید حفظ شوند. در ادامه‌ی این مقاله با نکات خرید درب ضد آب سرویس بهداشتی، ویژگی‌ها و انواع آن آشنا خواهید شد،ادامه این مطلب را در چوب ایران از دست ندهید.

برای خلق یک دکوراسیون خاص‌ و متفاوت، چوب ایران

بهترین انتخابه !

جهت مشاوره ، خرید و انجام خدمات با ما در ارتباط باشید.

برای خلق یک دکوراسیون خاص‌ و متفاوت، چوب ایران

بهترین انتخابه !

جهت مشاوره ، خرید و انجام خدمات با ما در ارتباط باشید.

چه نکات مهم برای خرید درب ضد آب سرویس بهداشتی

امروزه درب ضد آب سرویس بهداشتی به علت دوام و طول عمر بالا بسیار پرطرفدار است. این درب‌ها در کیفیت، جنس، طرح و ویژگی‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند. در هنگام خرید درب ضد آب بهتر است به چند نکته‌ی مهم توجه کنید تا باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید.

  • طرح و ظاهر درب: موقع انتخاب طرح، رنگ و ظاهر این درب‌ها اگر متناسب با دکوراسیون منزل باشند علاوه بر طول عمر بالا سبب جذابیت محیط خواهند شد. بنابراین درب ضد آب را با در نظر گرفتن ویژگی‌های سایر اشیاء مانند رنگ دیوار و رنگ درب اتاق‌ها و پذیرایی خرید کنید.
  • خاصیت ضد آبی قوی: درب انتخاب شده در مقابل آب و رطوبت باید مقاومت بالایی از خود نشان دهد. برخی درب‌‌ها به علت کیفیت بالا مقاوم‌تر هستند. درب‌هایی وجود دارند با وجود ضد آب ساخته شدن در برابر آب مقاومت چندانی نشان نمی‌دهند.
  • مقاومت در برابر حشرات: حشرات مختلف و جانوران موذی در محیط دستشویی بیشتر پیدا می‌شوند. درب ضد آبی را انتخاب کنید که در مقابل نفوذ حشرات مختلف و آسیب آن‌ها بسیار مقاوم باشد.
  • قابل تعمیر: برخی درب‌ها پس از مقداری خوردگی و آسیب قابل تعمیر نمی‌باشند. درب انتخاب شده بهتر است پس از خراب شدن و آسیب قابل تعمیر باشد. در صورت غیر قابل تعمیر بودن هر بار باید آن را تعویض نمایید.
  • داشتن روکش ضد آب: این درب‌ها باید در تمامی قسمت‌های خود دارای روکش ضد آب باشند. چون در محیط دستشویی بخار و رطوبت به همه‌ی قسمت‌های درب قابل نفوذ می‌باشند.
  • عایق بندی مناسب: درب ضد آب و لایه‌های درونی آن در کیفیت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. موقع خرید عایق بندی، جنس لایه‌ی زیرین و بالایی آن باید بررسی شوند.
  • قابلیت استفاده‌ی آسان: درب‌های ضد آب باید به آسانی قابل استفاده باشند. برخی درب‌ها به سختی باز و بسته می‌شوند یا گیر می‌کنند.
همچنین بخوانید:   ده مورد از جدیدترین مدل های کمد دیواری چوبی

ویژگی‌های بهترین درب ضد آب سرویس بهداشتی

بهترین درب‌های ضد آب سرویس بهداشتی از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. این درب‌ها در ظاهر بسیار زیبا و جذاب می‌باشند و نظم و زیبایی خاصی به محیط سرویس بهداشتی می‌بخشند. در برابر ضربات و فشار‌های فیزیکی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. درب ضد آب به علت استحکام بیشتر طول عمر بالایی از خود نشان می‌دهد. این درب‌ها در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی ساخته می‌شوند و متناسب با سلیقه‌های مختلف هستند. در بیشتر درب‌های ضد آب امکان استفاده از یراق آلات لوکس و جذاب وجود دارد. درب‌های ضد آب به آسانی قابل نصب می‌باشند.

انواع درب ضد آب سرویس بهداشتی

درب‌های ضد آب سرویس بهداشتی در انواع ای بی اس، پی وی سی و پلی وود تولید می‌شوند. این درب‌ها هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند.

  • درب پی وی سی: این درب‌ها کیفیت خوبی دارند و خاصیت ضد آبی بالایی از خود نشان می‌دهند. در تولید این درب‌ها از یراق آلات باکیفیت استفاده می‌شود. درب پی وی سی قیمت مناسبی دارد و به آسانی قابل نصب می‌باشد. ضخامت این درب‌ها حدود ۱۶ میلی متر است. درب‌های pvc دارای ضخامت ۸ میلی متر در آپارتمان‌ها استفاده می‌شوند.
  • درب ضد آب پلی وود: این درب‌ها از ترکیب چوب و پلاستیک بسیار مقاوم ساخته می‌شوند .این متریال‌ها به طور موازی با یکدیگر پرس شده و لایه‌ای پلی وودی را تشکیل می‌دهند. درب‌ها‌ی پلی وود دوام و مقاومت بالایی دارند. قیمت آن‌ها کمی بالاتر است.
خرید درب ضد آب سرویس بهداشتی

درب ABS

درب‌های ای بی اس یکی از انواع درب‌های ضد آب هستند که در طرح‌های ساده ساخته می‌شوند. در طراحی آن‌ها از یرق آلات لوکس به کار برده نشده است. این درب‌ها قیمت پایینی دارند و بسیار پرطرفدار می‌باشند. درب‌هایABS  دارای روکش بادوام ضد آب هستند و در ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شوند. در لایه‌ی زیرین روکش از لایه‌های ام دی اف و نئوپان استفاده شده است. این درب‌ها در برابر ضربات مختلف مقاوم هستند. یکی از معایب برخی درب‌های بسیار ارزان‌تر ای بی سی نفوذ آب به داخل آن‌ها می‌باشد. در حالت کلی ساختار درب ABS  از سه جزء تشکیل شده است:

  • کلاف داخلی درب: این کلاف از چوب روسی مقاوم ساخته شده وروی آن را هانیکام پوشانده است.
  • روکش ام دیاف: در لایه‌ی بالای کلاف روکشی از ام دی اف برای بالا بردن مقاومت درب استفاده شده است.
  • روکش ای بی اس: در لایه‌ی سطحی این درب‌ها از پوشش ای بی اس ۲/۱ میلی متر بکار می‌برند.

نگهداری درب‌های ضد آب

علاوه بر انتخاب درست درب ضد آب سرویس بهداشتی باید از آن به طور مناسب نگهداری کنید. شیوه‌ی استفاده از درب‌ها در طول عمر و ماندگاری آن‌ها مؤثر است. در هنگام نصب بهتر است محل اتصال دستگیره و قسمت‌های اطراف آن را آب بندی کنید. این درب‌ها را به علت ضد آب بودن نباید به طور مرتب بشویید. شستشوی زیاد باعث خوردگی و خراب شدن آن‌ها می‌شود. هنگام استفاده از درب نباید با وسایل تیز و برنده به آن آسیب برسانید.

خرید درب سرویس بهداشتی چوبی ضد آب
سخن پایانی

درب ضد آب سرویس بهداشتی در برابر نفوذ آب و حشرات مقاومت بالایی دارد و به آسانی قابل تعمیر است. این درب‌ها در تنوع بالایی تولید می‌شوند و از نظر کیفیت و جنس متفاوت هستند. هنگام خرید ویژگی‌های مختلفی مانند طرح، رنگ، دوام و کیفیت درب‌ها را بررسی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. درب‌های پلی وود، پی وی سی و ای بی اس از رایج‌ترین درب‌ها‌ی ضد آب هستند. برخی از آن‌ها از چوب و پلاستیک تولید می‌شوند و بسیار مقاوم می‌باشند. 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *